Minden, amit tudnod kell a céges emailezésről

Az e-mail még ma is egy meghatározó kommunikációs forma és eszköz a világban, hiába próbálja az azonnali csevegés (Viber, Facebook Messenger stb.) kiváltani/lenyomni. Ez a számokból is látszik, mivel több kutatás is megerősíti, hogy az e-mail továbbra is egy jelentős tényező:

  • 4,03 milliárd ember használt e-mailt, mint kommunikációs formát 2021-ben (Kinsta),
  • 319,6 milliárd darab e-mail-t küldenek átlagosan egy nap az emberek egymásnak (Statista).

Ez a vállalkozások világában sincs máshogy, azonban nagyon nem mindegy hogy Te, mint vállalkozó hogyan állsz hozzá a céges e-mailezéshez. Éppen ezért készítettem el Neked ezt a cikket, amiben végigvesszük a lehető legrészletesebben ezt a témakört, többek között:

  • mi az egyáltalán, hogy céges e-mailezés;
  • mi a céges e-mail cím és miben különbözik a többitől;
  • milyen vállalkozásnak van szüksége céges e-mail címre;
  • milyen előnyei vannak a céges e-mailezésnek;
  • mik azok az eszközök, amiket a vállalkozások jelenleg céges e-mail cím helyett használnak, de nagyon nem kéne;
  • mire van szükséged ahhoz, hogy ilyen e-mail címed lehessen és ennek milyen költségei lehetnek;
  • hogyan tudsz magadnak ilyen e-mail címet csinálni lépésről lépésre;
  • milyen szoftverekkel tudod a céges e-mail címedet használni;
  • és végül, de nem utolsó sorban: hogyan válassz ezen szoftverek között.

Mint látod igyekeztem a lehető legtágabban és a legrészletesebben venni a témát, hogy neked csak ezt az egy cikket kelljen elolvasnod, hogy teljesen képbe kerülj a témával. Vágjunk is bele!

Mi is az, hogy céges e-mailezés? Mi az a céges e-mail cím?

A céges e-mailezés nem más, mint ahogy a neve is sugallja, a vállalkozásod nevében folytatott e-mailes kommunikáció a céged belső érintettjei (Te mint tulajdonos és a munkatársaid) között, illetve a kapcsolattartás a külső érintettekkel (vevő, beszállító, alvállalkozó, hatóságok stb.) is ide tartozik. Ahhoz, hogy üzleti e-mailezést tudj folytatni, szükséged van egy üzleti/céges e-mail címre. Ez abban különbözik a személyes, magáncélra használt e-mail címtől, hogy más a formátuma. A személyes e-mail cím – Te is tudod – valahogy így néz ki: teszt.elek1998@gmail.com, vagyis az előtag valamilyen név, szám, és az utótag (a @ utáni rész) pedig egy nyilvános e-mail szolgáltató neve, mondjuk a Gmail, de lehetne Freemail, Citromail vagy akár Hotmail is.

Ezzel szemben a céges e-mail cím így néz ki: teszt.elek@sajátcéged.hu. A különbség itt az utótagban van, ahol nem egy nyilvános e-mail szolgáltatónak a neve van, hanem a vállalkozásod domain neve található meg. 

Most pedig lássuk, milyen vállalkozásnak van egyáltalán szüksége céges e-mail címre

Most jön a legfontosabb üzenet (ha csak egy dolgot jegyzel meg ebből a cikkből, akkor kérlek, ezt vidd el magaddal): MINDEN. VÁLLALKOZÁSNAK. KÖTELEZŐ. A. CÉGES. E-MAIL. CÍM. Teljesen mindegy, hogy egy egyéni vállalkozóról beszélünk, aki egyedül dolgozik vagy egy 20+ fős kkv-ról.

Viszont nagyon fontos hozzátenni, hogy arról a fajta céges e-mail címről beszélek, amit eddig olvashattál, tehát: sajat.neved@cegedneve.hu – vagyis az nem céges e-mail cím, ha az ingyenes Gmailbe regisztrálsz, mint sajatceged@gmail.com. A gmail.com-os e-mail cím használata céges e-mail címként egy nagyon nagy probléma, amivel sok vállalkozás nem foglalkozik, erre mindjárt ki is térek.

De előbb nézzük milyen előnyei vannak egy igazi céges e-mail címnek

  • Márkaismertséget épít: mennyivel jobban néz ki az, ha a vevőd még az e-mail címedben is a márkaneveddel/cégneveddel/domaineddel találkozik. Tudjuk, hogy minél többször találkozik valaki egy adott névvel vagy hasonlóval, annál könnyebben jegyzi meg. Szerintem ez egy olyan ziccer, amit nem szabad kihagyni a márkaépítésben, és ha másfajta e-mail címet használsz, akkor nem a saját márkád építed, hanem a Gmail, Freemail, Outlook márkáját.
  • Bizalmat és professzionális hatást kölcsönöz: egy 2016-os GoDaddy felmérés szerint az amerikai emberek 75%-a (és biztosíthatlak arról, hogy ez a világ más pontjain is így van) sokkal jobban megbízik egy olyan cégben, aki igazi céges e-mailt használ. És ehhez pedig hozzátesz egy másik kutatás is, miszerint az emberek 67%-a az alapján szűri meg, hogy melyik e-mailt nyissa meg, hogy mi a feladó neve és e-mail címe. De ezt magadon is kipróbálhatod, hogy melyik e-mail cím sugároz nagyobb professzionalizmust és kelt bizalmat: tesztelek.sarkiABC@gmail.com vagy teszt.elek@sarkiABC.hu.
  • Kontroll a kézbesíthetőség felett: veled előfordult már olyan, hogy egy számodra fontos e-mailt a levélszemét (spam) mappában találtál meg? Ezzel kapcsolatban is végeztek egy kutatást, és kiderült, hogy a nem megfelelő kézbesíthetőségi beállítások miatt az elküldött e-mailek 20%-a a spam mappában végzi. Ez sok, és vállalkozásként nem engedheti meg magának az ember azt, hogy az egyik fő kommunikációs csatornáján a saját behatásán túli problémák adódjanak. Márpedig ha nem igazi céges e-mail címet használsz, akkor ZÉRÓ kihatásod van arra vonatkozóan, hogy az e-mailjeid beérkeznek-e a címzett postaládájába vagy pedig eltűnnek a levélszemét mappa feneketlen süllyesztőjében.
  • Adatvédelmi szempontból nem kicsit jársz jobban: ha nem céges e-mail címet használsz, akkor az összes adat, kép, valamint személyes információ a nyilvános e-mail szolgáltató tulajdona, vagyis bármikor belenézhet azzal a céllal, hogy az ott talált adatokat reklámozásra fel tudja használni. És ez hatalmas biztonsági kockázat tekintve azt, hogyha bármilyen személyes vagy szenzitív adatot kommunikálsz e-mailben, akkor kötelességed mindent megtenni annak érdekében, hogy azok biztonságban legyenek és ne kerüljenek illetéktelen kezekbe. 

Mi az egyetlen hátránya a céges e-mail címnek? Az, hogy pénzbe kerül, vagyis nem ingyenes. Éppen ezért, ha valaki nem érzi az értékét és az előnyeit annak, hogy legyen egy megfelelő céges e-mail címe, akkor elkezd olyan ingyenes alternatívák után kutatni, amik “kb ugyanazt tudják úgyis”.

Nézzük mik ezek az alternatívák és miért nem érdemes őket használni

  • Facebook Messenger, Viber és más csevegő alkalmazások, mint fő kommunikációs csatorna vevőkkel, alvállalkozókkal, beszállítókkal: ezekkel a legnagyobb baj az, hogy nem a vállalkozáshoz tartozik, és így nem is tőle függ. Ha a Facebook úgy dönt, hogy leállítja itthon vagy Európában a szolgáltatását (és ezt a cikk írásának időpontjában 2022 februárjában pont megrebesgették), akkor a fő kommunikációs csatornád egy pillanat alatt eltűnik minden addigi beleölt munkáddal.
  • Ingyenes Gmailes e-mail cím: már említettem, hogy ezt rengeteg vállalkozónál lehet látni. Mi ezzel a nagy baj: adatvédelmi szempontból egyáltalán nem ideális, nulla kontroll van a kézbesíthetőség felett, és ráadásul még ez sem a vállalkozásé igazán.

Ezekkel szemben a céges e-mail cím a tiéd, a vállalkozásodé, és nem függsz nagy mértékben semmilyen külső szolgáltatótól. Igaz a tárhelyszolgáltató valamennyire még kitettséget jelent, de ha ott valami probléma üti fel a fejét, akkor egyszerűen csak átmozgatsz mindent egy másik tárhelyszolgáltatóhoz úgy, hogy az adataid, e-mailjeid, beleölt munkaóráid nem vesznek el.

Most már, hogy látod, hogy mi az az igazi céges e-mail cím, miért jó a vállalkozásodnak, és milyen alternatívákat nem szabad használni, gondolom Te is azon töröd a fejed, hogyan tudnál egy ilyen igazi céges e-mail címet csinálni magadnak. Ha ez így van, akkor hadd mutassam meg neked!

Mire lesz szükséged egy céges e-mail címhez?

  • Domain: szükséged lesz elsősorban egy domainre, hiszen fentebb is olvashattad, hogy ez lesz az e-mail cím utótagja. A domain igazándiból egy elérési útvonalat testesít meg szöveges formátumban. Ha van egy weboldalad, akkor ez lesz a weboldal címe, de nem kell egy domainre weboldalt építened, hogy legyen egy email címed.
  • Webtárhely/szerver: szükséged lesz egy webtárhelyre is, ami igazából egy adott kapacitású (1 GB, 10 GB, 30 GB stb.) tároló, amire a domained majd mutatni fog. Ez azért kell, hogy az e-mailezéssel kapcsolatos fájlokat tárolni tudd valahol. Ezt megveheted egy tárhelyszolgáltatónál, ahol egy nagy szerver kapcitásából bérelsz egy kis részt, vagy lehet saját tulajdonú szervered is, ha már a vállalkozásod nagyobb. A domainről és webtárhelyről még itt találsz egy cikket.
  • E-mail rendszer: szükség lesz még egy e-mail rendszerre is, ami le tudja bonyolítani a céges e-mailezéshez kapcsolódó folyamatokat pl. e-mail fogadás, küldés stb. Ha egy tárhelyszolgáltatónál veszel tárhelyet, akkor szinte biztos, hogy a tárhelyhez automatikusan jár egy e-mail rendszer (pl. Roundcube), de ez nem mindig a legjobb választás, majd később látni fogod, hogy miért.

Ugye ezek költséggel járnak, de nem kell orbitálisan nagy összegekre gondolni. Domaint általában vagy 1 évre, vagy 2 évre tudsz venni, és már akár 750-1000 Ft/év ajánlatokat is találsz. A webtárhely a húzósabb tétel, de már kb. 4000-5000 Ft/év környékén tudsz jó ajánlatokat találni. Érdemes több tárhelyszolgáltató ajánlatait is megnézni és közben mérlegelni, hogy mire van szükséged.

Céges e-mail cím készítése lépésről lépésre

Miután megvetted a domaint és a webtárhelyed, szükséged lesz a webtárhelyedhez tartozó adminisztrációs felületre (cPanel). Itt találni fogsz egy “E-mail” szekciót, ahol az e-mail fiókok opcióra kattintva eléd tárul a felület, ahol létre tudod ezeket a céges e-mail címeket hozni. Ott kiválasztod a domained/tartományod, amit használni szeretnél, majd beírod az előtagot. Ez a @ előtti szöveg és általában a formátuma keresztnév.vezetéknév@…. De ha csak egy darab gyűjtő e-mail címet szeretnél mindennek, akkor lehet hello@, info@ stb. Ezután beállítod a jelszóhoz kapcsolódó preferenciáidat, majd pedig meghatározod, hogy mekkora tárterületet foglaljon el az e-mail fiókod. Ezután pedig csak “létrehozás” gomb, és kész is vagy. Az alábbi cikkben képernyőfotókat is találsz, ha pedig elakadnál, akkor keress nyugodtan.

Most pedig nézzük, hogyan tudod használni az új céges e-mail címed

Itt a hogyan alatt azt kell érteni, hogy milyen lehetőségeid vannak szoftveresen. 3 féle lehetőség közül választhatsz:

Az első az, hogy a webtárhelyeden belül használod az e-mail címet annak a szoftvernek a segítségével, ami a tárhelyedhez járt például Roundcube. Ez kezdeti lépésnek tökéletes lehet, ha még most kezdi valaki a vállalkozást és nincs nagy e-mail forgalma, vagy alapból nem használja sokat az e-mailezést. Mivel a tárhellyel jár együtt, így kvázi teljesen ingyenes és funkcionalitás szempontjából egy alap csomagot bőven tud nyújtani. Ha pedig kicsit jobban felfedezed a cPanelt, akkor találsz még pár opciót, amivel kicsit meg tudod spékelni az e-mail címedet – erről itt találsz egy bővebb cikket.

A webtárhelyes e-mail kezeléssel viszont van egy nagy baj: nagyon erősen tárhelyigényes. Az e-mailek rengeteg tárhelyet foglalnak önmagukban is, de ha csatolmányok is érkeznek, akkor meg főleg. Amikor elkészíted az e-mail címed, akkor beállíthatsz egy limitet arra vonatkozóan, hogy mennyi kapacitást emészthet fel az e-mailezésed, viszont azt nagyon hamar fel is fogod használni. Ha eléred a kapacitásod határát, akkor nem fognak megérkezni a levelek, így muszáj leszel időt szánni az archiválásra vagy a törölgetésre, hogy újra megkapd őket – ez viszont felesleges időpocsékolás. Ha viszont nem állítasz be egy kapacitáskorlátot, akkor pedig félő, hogy a weboldaladtól veszi el az e-mailezés a tárhelyet. Az meg végképp felesleges, hogy az e-mail miatt kelljen állandóan pénzért bővíteni a tárhely kapacitását. A másik hátrány, hogy a szerver, ami kiszolgálja a Te webtárhelyed az egy közös szerver, így megvan az esély arra, hogy a legjobb szándékod és a legtutibb beállítások ellenére is a spambe kerülsz, amit már tárgyaltunk, hogy mennyire nem szeretnénk.

A következő lehetőség, hogy használsz valamilyen klienst, mondjuk Outlookot vagy Gmailt. Ha van mondjuk Office előfizetésed, akkor kényelmes lehet a Microsoft Outlook használata, ahová IMAP segítségével linkeled át az üzleti e-mail címet, és így onnan fogod tudni kezelni. Gmail esetén pedig a Te saját személyes Gmail fiókodhoz tudod átlinkelni a céges e-mail címet és egy fiókból kezelni őket (tévedés ne essék, ez teljesen különbözik a fentebb említett ingyenes Gmail megoldástól. A fenti esetben egy személyes Gmailt használsz üzleti célokra, tehát van egy e-mail címed pl. teszt.elekBt@gmail.com. Viszont a most tárgyalt esetben a Te saját magáncélra használt személyes Gmailed mellé odateszünk egy üzleti e-mail címet, azért hogy egy helyről tudd őket kezelni, viszont itt már az egyik az egy személyes e-mail cím lesz pl. teszt.elek1998@gmail.com, míg a másik pedig egy céges e-mail cím lesz pl. teszt.elek@tesztelekbt.hu).

Ez a megoldás már eggyel jobb, mint az előző főleg akkor, ha elkezd növekedni az e-mail forgalmad. Ha rendesen van beállítva a POP3 vagy az IMAP átirányítás, akkor ahogy valaki e-mailt küld neked (a domainednek) az üzleti e-mail címedre, akkor az megérkezik a webtárhelyedhez, majd pedig továbbításra kerül a beállított kliensre (Outlook, Gmail). Ha jól állítod be, akkor a webtárhelyed nem is tárol e-maileket, hanem a kliens fogja tárolni (bár nekem ez Outlooknál egyáltalán nem sikerült, egyedül Gmailnél). 

Ennek az opciónak a nagy hátulütője, hogy a kiszolgáló szerver itt sem változik. Mivel kvázi egy átirányítást állítottál be és nem piszkáltad a webtárhelyed DNS rekordjait, ami alapjaiban változtatja meg az e-mailezésed, így az e-mailek ugyanúgy a közös szerverre érkeznek és onnan mennek ki, ami még mindig nem oldja meg a spambe kerülés problémáját. Ha pedig az ingyenes Gmailhez irányítod át az üzleti e-mailezésed, akkor pedig megint csak felüti a fejét az adatvédelmi kérdés, hiszen Te az ingyenes Gmail használatakor konkrétan az adataiddal fizetsz a szolgáltatásért, még ha ez nincs is teljesen nyíltan kimondva. 

A harmadik opció a legjobb, de egyben a legköltségesebb is, az üzleti célra készített e-mail szoftverek használata, mint a Google Workspace (régi nevén G Suite), Microsoft 365 vagy esetleg még a Zoho Workplace. Ezek általában nemcsak üzleti e-mailezést nyújtanak, hanem egy teljes szoftvercsomagot, így a pénzedért kaphatsz még fájltárhelyet, dokumentum-, táblázat-, és prezentációszerkesztőket, adatszéfet stb. Ezek a szolgáltatások egy SaaS (Software-as-a-Service) rendszerben működnek, ami azt jelenti, hogy különböző szintű csomagok közül választhatsz, amik egyre magasabb havi díjért egyre több funkcionalitást engedélyeznek a számodra. Ez azért nagyon jó, mert így a Te vállalkozásod szitnjének megfelelőt választhatod ki, és nem kell fizetned olyan funkciókért, amiket nem fogsz kihasználni.

És ami a legjobb, hogy itt már változik a kiszolgáló szerver is, mivel a kiválasztott szolgáltató szerverei teljesen átveszik az e-mail forgalmat a webtárhelyedtől, így nem kell aggódnod azzal kapcsolatban, hogy esetleg megtelik és bővíteni kell. Emellett a spam kérdés is megoldódik, mivel ezen szolgáltatók szerverei már olyan szintű védelemmel vannak ellátva és olyan szintű autentikációs beállításokat tudnak neked nyújtani, amivel a spambe kerülés esélye a 0-hoz közelít. Persze nem lehet teljesen eltüntetni, mert nemcsak a technika, hanem a tartalom függvénye is a dolog, de szinte megszűnik a probléma.

Természetesen a hátránya ezeknek a szoftvercsomagoknak a költséges mivoltuk. 

Ezért hasonlítsuk össze, hogy a különböző szolgáltatóknál mit kapsz a pénzedért

Én most 3 szolgáltatót választottam ki: Google Workspace, Microsoft 365 és a Zoho Workplace. Azért ezeket, mert szerintem ezek a legnépszerűbbek itthon, és mindegyik esetében találsz olyan szakértőt is, aki segít neked beállítani és bevezetni ezeket a szolgáltatásokat (Google Workspace esetén keress engem nyugodtan). Azért fontos az, hogy szakértő által csináltasd a bevezetést, mert ezek már elég komplex programok annak ellenére, hogy dobozosak (vagyis egyentermékek és nem egyedi fejlesztésűek), és ahhoz nagyon sok időt kellene elpazarolnod, hogy minden egyes olyan beállítást megtanulj és elvégezz, amire szükséged lesz.

Fontos, hogy ez az összehasonlítás nagyrészt szubjektív, mivel attól függ, hogy neked milyen funkciók a fontosak egy ilyen szoftverben. Itt fel fogok sorolni egy párat, amik szerintem fontosak lehetnek, de Te is mindenképpen olvasd végig a különböző szolgáltatások leírásait és értékeld őket a saját döntési szempontjaid szerint. Mindegyik szolgáltatás esetében a legalapvetőbb és legolcsóbb csomagot választottam ki. Fontos még kiemelni, hogy az ÁFA-mentes árat néztem.

Microsoft 365 Vállalati alapverzió

A legolcsóbb MS 365 csomag ára ÁFA nélkül 4,2 euró/felhasználó/hónap akkor, ha éves előfizetést vásárolsz, aminek a teljes ára így 50,4 euró/év, ami kicsivel kevesebb, mint 18 000 Ft (2022. februári adat 353,95 Ft/euróval számolva). Viszont az elköteleződést enyhítendő, kapsz egy 30 napos próbaidőt, amíg ingyenesen használhatod a csomagot, és ha meggondolnád magad, akkor ingyenesen le tudod mondani.

E-mailezés szempontjából minden fontos funkciót megkapsz: céges e-mail cím lehetőség 50 GB tárhellyel, nagyfokú perszonalizáció, naptárak, névjegyek akár megosztva is. E-mail hitelesítési és biztonsági beállítások szintén adottak.

Ha a csomag többi részét nézzük, akkor a Microsoft 365 weboldalán 8 db app van feltüntetve, mint a csomag része: Word, Excel, Powerpoint, Outlook, Teams, OneDrive, Sharepoint és Exchange. Ezekhez még plusz 1 TB tárhelyet kapsz.

Google Workspace Business Starter

A Google legolcsóbb csomagja 5,2 euró/hó/felhasználó (erre amúgy adnak némi kedvezményt, így az első évben már 4,68 euróért is feliratkozhatsz, de a jobb összehasonlíthatóság érdekében számoljunk teljes árakkal). Ez egy havi előfizetés vagyis nem kell elköteleződnöd egy teljes évre előre. Így viszont az éves díj egy kicsit drágábbra, 22 000 Ft-ra jön ki (kedvezmény nélkül). Ehhez még pluszban jár egy 14 napos próbaidő is. 

E-mailezési szempontból a jól megszokott Gmail felületet kapod egy céges e-mail cím társaságában és 30 GB tárhellyel (ezen osztozik a Gmail és a Drive!), plusz az összes alapfunkció, autentikációs és biztonsági beállítások, névjegyek és megosztott naptárak stb.

Ha csomag többi részét nézzük, akkor a Google weboldalán látható, hogy 13 alap applikáció jár minden csomaghoz: Gmail, Drive, Docs, Sheets, Slides, Sites, Currents, Keep, Jamboard, Meet, Calendar, Chat és Forms. 

Zoho Workplace Standard csomag

Árak szempontjából ez a legolcsóbb konstrukció havi 2,7 euró/felhasználó díjjal szintén éves konstrukcióban, szóval ha elköteleződsz egy évre, akkor csak kb. 12 000 Ft éves díjjal megúszod, viszont ennél a csomagnál nem kapsz ingyenes próbaidőt.

E-mailezés szempontjából itt is alap a céges e-mail cím, autentikációs beállítások, biztonsági opciók, 30 GB tárhely, szintén megjelennek a névjegyek és a megosztott naptár funkció. Applikációs szempontból a weboldal 5 darab applikációt ír, ami a csomag része: Zoho Mail, WorkDrive 10 GB tárhellyel, Office Suite, Cliq és Meeting. 

Még egy aspektust tartottam fontosnak megnézni ez pedig az, hogyha növekszik a céged, akkor mennyi plusz funkciót kapsz egy nagyobb csomagban és az mennyivel kerül többe. Ugye már fentebb is írtam, hogy az ilyen SaaS szolgáltatásoknak az az egyik legnagyobb előnye, hogy ahogy növekszik a céged, úgy tudsz egyre magasabb csomagot vásárolni, és így csak akkor fizetsz már haladóbb funkciókért, ha tényleg szükséged van rá. 

  • Microsoft 365 esetében a következő csomag 10,50 euróba kerül/felhasználó/hó, így 2,5x többet kell fizetned és a legnagyobb extra, hogy az alap Microsoft appokat (Excel, Word, OneNote Powerpoint, Outlook) letöltheted a gépedre is és közben eléred a teljes funcionális tárházukat is.
  • Google Workspace esetén a következő csomag 10,40 euró tehát 2x többet fizetsz és a legnagyobb extra, amit kapsz a kibővülő Drive megoldások és a megosztott meghajtók.
  • Zoho Workplace: a következő csomag ára 5,4 euró/hó/felhasználó, tehát 2x többet kell fizetned és itt a legnagyobb hozzáadott érték az, hogy brutálisan megnövekszik a tárhelyed, viszont új appokat nem kapsz, csak a meglévőkben valamivel több funkcionalitást.

Szóval, mint látható, teljesen fej fej mellett haladnak a szolgáltatások, és amiben az egyik erősebb, a másik gyengébb és csak nagyon apró nüanszokban térnek el egymástól a fő funkcionalitások, így tényleg a legjobb, amit tanácsolhatok, hogy tisztázd magadban, hogy mire van szüksége a cégednek és az alapján válaszd ki a legjobb szolgáltatót. Fontos, hogy ne csak a jelenre gondolj, hanem a jövőre is, hiszen ha egy szolgáltató mellett elköteleződsz, akkor már utána egy fokkal nehezebb szolgáltatót váltani, bár nem lehetetlen.

Csak, hogy érezd a szubjektivitás súlyát ebben a kérdésben hadd meséljem el neked, hogy az egyik vállalkozó akivel beszéltem az admin felület szétaprózódottságát hozta fel egyik fontos érveként amellett hogy a Google Workspace-re tette le a voksát és nem a MS365-re. Amikor kipróbálta a Microsoft szolgáltatását akkor nagyon nem tetszett neki, hogy az admin felületnek itt is ott is volt egy kis szeglete és ez például a számlák megtalálását eléggé megnehezítette számára. 

Összefoglalva

Nagyon sok mindent néztünk meg ebben a cikkben (lehet kicsit túl sokat is), szóval ha csak egy dolgot viszel el ebből a cikkből, az ez legyen: az igazi céges e-mail cím nem egyenlő egy ingyenes személyes e-mail címmel, és ilyen igazi céges e-mail címre minden vállalkozásnak szüksége van, aki csak egy kicsit is fontosnak tartja az e-mailes kommunikációt. Ha pedig igazán komolyan veszed ezt a témát, akkor kihozod belőle a maximumot azzal, hogy befektetsz egy rendes üzleti e-mail szoftvercsomagba, legyen az MS365, Google Workspace, vagy Zoho Workplace.

A cikkhez felhasznált források (ha további olvasgatásra vágysz):

Kép: Unsplash

Kapcsolódó cikkek